Brug bij avondschemering in Dublin, Ierland
Datum geplaatst:June 14, 2013
Geplaatst in:Home / Locaties / Ierland / Dublin / Mijn ervaring in Dublin

Mijn ervaring in Dublin

dublin[1]Omdat vorige week St. Patricks day gevierd werd, vind ik dat het tijd is om iets over mijn uitstapje naar Dublin te vertellen. St. Patricks day is een nationale feestdag waarop de belangrijkste heilige van Ierland wordt herdacht. Er zijn die dag overal feestjes waarbij mensen zich in het groen kleden, vaak opgeleukt met andere Ierse symbolen zoals klavertjes, kabouters, keltische symbolen en Guinness. St. Patricks day wordt wereldwijd gevierd maar de beste locatie om het te vieren is natuurlijk Dublin!

Ik ben samen met twee vrienden naar Dublin gegaan, we houden er alle drie van om overdag culturele uitstapjes te maken en ‘s avonds de pub cultuur te verkennen. Dit was dan ook precies de reden waarom we ervoor gekozen hadden om naar Dublin te gaan.

De eerste dag hebben we Trinity College bezocht. Dit is de oudste universiteit van Ierland. De universiteit ziet er prachtig en ook typisch Iers uit. Op het terrein zie je veel studenten rondlopen, op weg naar hun colleges. Het interessantste gedeelte van Trinity College vond ik toch wel de bibliotheek, ik heb nog nooit zo’n grote (en vooral hoge) bibliotheek gezien. Het was eigenlijk net alsof ik door de bibliotheek van Zweinstein liep.

Nadat we Trinity College bezocht hadden was het tijd om even te relaxen in een van de mooie parken van Dublin. Ook hier waren veel studenten te vinden, die in hun pauze lekker in het park zaten. Na ons rustgevende bezoek aan het park liepen we naar de beroemde St. Patricks Cathedral, dit is de grootste kathedraal van Ierland! Deze kathedraal is op een zogeheten ‘heilige bron’ gebouwd, waar de heilige St. Patrick in de 5e eeuw het water uithaalde om mensen te dopen.

dublin3[1]Ons hotel was echt ideaal gelegen, namelijk direct naast het Temple Bar gebied. Het was dus niet moeilijk om te beslissen waar we de avond zouden doorbrengen! De straten in Temple Bar waren erg druk en er hinge en goede sfeer. Muzikanten bespeelden hun instrumenten op straat en het publiek was erg open en vriendelijk. Natuurlijk namen we een paar pints van het typerende Guinness in een van de gezellige pubs. Dit gebied is ideaal voor een kroegentocht of een relaxed avondje uit, je kan er de grotere clubs opzoeken of naar Ierse live muziek luisteren in een pub.

De volgende dag besloten we om een frisse neus te halen in Howth, een prachtige buitenwijk van Dublin, bestaande uit kleine vissersdorpjes op een schiereiland. We hadden het geluk om een paar zeehonden te zien, ze keken naar de fish&chips van andere toeristen, het leken net bedelende honden! We maakten de dappere beslissing om een wandeltocht van 4 uur te maken langs de prachtige kliffen. Howth was makkelijk per trein te bereiken, het duurde slechts 30 minuten om van het drukke en levendige stadscentrum naar dit rustgevende natuurgebied aan de kust te reizen.

dublin2[1]Natuurlijk konden we niet gezegd hebben dat we in Dublin waren geweest als we het Guinness Storehouse Museum niet bezocht hadden. Je kon er echt alles leren over het donkere bier; hoe het gemaakt wordt en je kon zelfs leren hoe je een perfecte pint kan tappen. De bovenste verdieping van het museum was rond met supergrote ramen. Vanaf hier had je een perfect uitzicht over de hele stad –en verder.

Omdat we al erg moe waren van onze wandeltocht in Howth en in het museum, besloten we om een paard en wagen terug te nemen naar het stadscentrum. Dit was een perfecte avond voor een typische Ierse stoofpot in Temple Bar waarna we een pub indoken om te genieten van Ierse live muziek.

Dublin is de perfecte locatie als je het leuk vind om culturele bezienswaardigheden te bekijken, graag uit gaat en toch ook ideaal als je af en toe een break wilt nemen van het drukke stadsleven. Ik zou Dublin zo weer bezoeken, er is nog zoveel meer te zien en te doen, maar de voornaamste reden om terug te gaan is toch wel de geweldige sfeer!

Apple Languages heeft Engelse cursussen in Zuid-Dublin

Stephanie

Blogcategorieën

IALC Partner
ALTO
WYSE Travel Confederation (Reis Federatie)
WYSE Work & volunteer abroad (Werk & vrijwilligerswerk in het buitenland)
Onze scholen hebben een waardering van  (4.58/ 5) gebaseerd op 3935 klantenbeoordelingen!
Lees in het : | EN | FR | DE | IT | NL | ES

Ierland Ierland01 6950417
Verenigde Staten Verenigde Staten646 652 0770
Internationaal Internationaal+44 1509 211612

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief